Edukacja językowa
Jako Przedszkole o profilu językowym kładziemy nacisk na rozwój zdolności
językowych dzieci już od najmłodszych lat. Wszystkie dzieci trzy razy dziennie
uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego. Mają one na każdym poziomie
rozwojowym charakter dostosowany do wieku i możliwości dziecka. Celem tych
zajęć jest swobodne posługiwanie się językiem w zakresie podstawowych
zwrotów (grzecznościowych, przedstawianie się, opis samopoczucia, pogody
itp.), rozwinięcie podstawowego zakresu słownictwa (kolory, liczby, zawody,
pory roku, zwierzęta itp.), umiejętność śpiewania piosenek i recytacji wierszy,
umiejętność świadomego uczestnictwa w grach i zabawach w języku obcym.
Dzięki temu dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej będzie już
dysponowało niemałymi umiejętnościami językowymi, które można będzie
wówczas dalej rozwijać.
Opieka psychologiczna – raz w tygodniu dyżur w przedszkolu pełni
psycholog.
- 8.00 – 11.00 co 2 tygodnie, konsultacje dla rodziców po
wcześniejszym umówieniu się
- 8:00 – 11:00 co tydzień pracuje z dziećmi ( w każdej grupie dwa
razy w miesiącu odbywają się zajęcia z grupą – tematyka do ustalenia)
Do zadań psychologa w przedszkolu należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci, w tym
diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz
możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron,
predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i
ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu
przedszkola,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu
rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i
ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola,
- zielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach
odpowiednich do rozpoznanych potrzeb; - nie za bardzo będę miała na to czas
przy 4h w tygodniu
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych
problemów dzieci
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie
zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku
przedszkolnym i poza przedszkolnym – tutaj tak naprawdę będę mogła jedynie
dać zalecenia rodzicom, co powinni zrobić, żeby wesprzeć dziecko
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w
sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu
indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
- arozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz
możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron,
predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń
utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz jego możliwości psychofizycznych
- dobór metod, form terapii i środków dydaktycznych do potrzeb dzieci;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom
dzieci i nauczycielom; W RAMACH KONSULTACJI DLA RODZICÓW
- współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in.
poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia
nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami
pozarządowymi, pomocą nauczyciela, pracownikiem socjalnym, asystentem
rodziny);
- przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia
zawodowego nauczycieli przedszkola, w zakresie wymienionych wyżej zadań